Followers

Saturday 12 May 2012

Western @ Kampung...?

Aku nk promote skit satu kedai nie terletak di Bukit Beruang, Melaka. Slalu gak la aku makan kat kedai nie sbb malas nk masak kene dgn selera aku dan lain dari yang lain skit. Apa yg lain? Aaaaa... nnt aku story kat korang.

Location kedai makan nie....---tetiba x reti nk terangkan. okie, if u guys from MMU, heading to JJ ayer Keroh, u can see Sekolah Kebangsaan Bukit Beruang on ur left dan ada traffic light simpang 3. If u take left, u guys akan jumpa Pantai Hospital so, jgn ke kiri.Go straight dan kedai makan tu on ur left side.u can even see the kedai from traffic light actually. Nama kedai tu 'Western D' Kampung'. 
.
.
.
.
 -Western D'Kampung---ptg x ramai sgt tp malam..seat pun x cukup


Kedai nie dikenalkan---mcm org lak. oleh kawan aku, Mama Kak Rena sbb adik dia ada keje kat situ. First time aku gie, terus fall in love. Kedai ni ada hidangan western--- chicken chop, grill, lamb chop, spaghetti etc dan masakan kampong --- alar..goreng2 la.. So, skang kalu aku nk makan western skang nie, aku gie sini jer coz the location dekat dgn my home and aku suka tempat nie sbb depan kedai tue ada playground so xde la ur kids cam bosan jer kan. Sebelah kawasan kedai ni ada Masjid so, if nk solat pun mudah. 

Dari segi pricing, very reasonable --- murah coz for chicken breaded RM 8.50 only. 


 - Chicken Breaded - 

Favorite aku Spaghetti Marinara. Mmg puas hati, dgn udang, lala, sotong, rasanyer perfect antara pedas dan x pedas dan byk--- bab nie aku x suke. ye ker??  xde la. slalu habis je aku makan cuma habis diet i. huhuhu.... Lagi satu yg menjahanam failed kan diet aku, nie si garlic bread + cheese. 1 set ada 3 keping roti dan dia punyer cheese melimpah ruah + tomato yg byk.... huhuhuh terliur aku. Makan panas2 + kebulur mmg best. Nikmat nyer.....


 - Spaghetti Marinara - my favorite!


- Garlic Bread + Cheese -


You guys cuba la. mmg berbaloi. Kedai nie dibuka setiap hari dari pukul 3pm until 12 midnight. Closed on Monday.---- cewahh... mcm host JJCM. I ada lagi satu restaurant yg nk recommend pd u olls. Next entry, okie. Buhbye.

Note : Hidup utk makan or....makan utk hidup?? but for me, tidur itu satu nikmat. --- apa kene mengene ni dgn makan??


2 comments:

  1. belanje kawan-kawan la...baru syiokk... :D

    ReplyDelete
  2. bley... nnt aku kawtem harga ngan kak rena.

    ReplyDelete