Followers

Saturday 19 May 2012

Bakar Batu

Wahh..... lamernyer x meng'update'kan blog. I'm very the buzyyy... women maa... Starting from last week, I'm supporting others program for at least 1 month or until futher notice org baru masuk. Disebabkan aku x pernah ambil kesah --- ada aku kesahh?? dgn program nie b4 this, so there is a lot of things need to catch up and done sebelum kawan aku blah end of this week. eeiiiisss... stop talking 'bout work, okie. kalu citer 'keje' nie mmg x kan habis. 

Uolls mesti tertanye2 kenapa Tajuk Post aku kali nie 'Bakar Batu'. Hehehe... Pagi td Hubby aku bawa kitorg smua gie breakfast 'Roti Arang'. Hehehe... apa tue? Masa mula2 aku dengar pun tertanye2 tp bila dh sampai tempat tue... Oooo.... baru paham.---- hehehe bg korang suspen skit. Roti arang nie terletak di Kg. Batu Bakar. Bachang. Haa... dats why la post nie 'Bakar Batu'. Aku pun x tau ada nama Kg. Bakar Batu kt Melaka. 

Aku dtg kira dh lewat la utk breakfast sebenarnyer dlm pukul 9.30 a.m tp ramai lg org dok dtg makan lagi. Masa aku nk balik pun ada org dtg lagi.





Apa kelainan kedai nie? Haa.... special nyer Roti Canai. Slalu roti canai di masak guna dapur gas biasa, kan... tp roti kat kedai nie dimasak guna arang + kayu. Perghh.... crispy giler roti canai nie. rasa tetap ler rasa mcm roti canai biasa tp ranggup tue lain. ye arr, masak pakai bara api mesti ada lain skit. 


- Stock Kayu utk membakar roti -


- mcm nie la cara bakar roti -


- Roti Bakar kosong + Roti Bakar Bawang -


- Roti Bakar Bawang -

 Menu sampingan yang ada kat sini spt Nasi Lemak, Lontong, Mee Kari, Soto, Kuih-muih etc.....Service pun cepat walaupun ramai org. Aku ada tertarik dgn sorang kakak kat kedai nie, dia peramah dan speaking english ngan pelanggan --- speaking stail melaka. huhuhu...


- Kakak baju merah nie yg aku ckp. Bila kira, dia kira dlm english. kalu korang panggil kira, dia kata 'coming2' -


- Roti bawang yg betul2 roti bawang. byk giler bwg. -

Actually, aku pun x reti nk explain kt mana exactly kedai nie. tp korang cari la Kg. Batu Bakar ni. mesti jumpe kot. x jumpe, tanye i terus, yek. Buhbye.



No comments:

Post a Comment