Followers

Sunday 3 June 2012

Wedding...

Aku rasa ada dekat setahun kot aku x gie Majlis Perkahwinan -- only close frenz and sedara terdekat saje pegi. Alasan paling konkrit skali sbb ada budak kecik --- skang dh beso skit. So, br la skang nie aku berjinak2 semula dgn dunia gie wedding nie sbb sampai bila bg alasan anak kecik lg sbb anak aku dh setahun 7 bulan dah. Hujung tahun dh 2 tahun. 

Start cuti skolah hari eh bukan, seminggu dua seblum cuti skolah hari tue pun dh start org kahwin nie kan pula cuti skolah. satu hari sampai 2-3 jemputan. x menang kaki aku nie nk gie. kalu dekat2 xpe la gak, tp yg nun jauh disana... minta maaf yer. x terkejar i. 

Sometime aku memilih skit bila nk gie majlis perkahwinan nie. Pilih apa? erm... first aku priority family. 2nd close frenz then baru kawan yg lain. Bukan itu saja, malah tempat pun aku amik kira. kalu jauh --- tp kalu sedara, jauh pun kene gie gak. Then, the environment. Kat taman perumahan, aku jdkan 2nd priority sbb tempat utk melepak limited utk budak2 kecik. --- nak2 skang musim panas. adduuhhhh... Aku lebih suka gie wedding kat kampung. Kalau panas pun ada gak tempat nk berteduh. Tp korang jgn salah anggap aku nie memilih kawan lak. Kalu stakat kt dlm melaka nie, aku dtg la weih.

Mcm this week, hari sabtu aku ada 3 jemputan. Satu kt D'village Melaka, jiran aku dan mak sedara aku kt merlimau. Mcm biasa, jiran dulukan dulu pastu, D'village then mak sedara aku. Huhuhu... mcm lipas kudung. x leh duk lama. makan pun satu rumah jer yg lain aku minum dan makan yg ringan2. x larat nk makan. 

- D'village Melaka-

- The One and only, My Umbrella + Diamond -

Hari Ahad lak ada 3 rumah gak. tp aku gie satu rumah jerk. Si gegirl demam. Next week lak apa la nasib lagi, sampai anak bujang aku tanya, cuti skolah x gie mana2 ke mama? Hurmm... nk jwb apa?? nnt ye sayang. nnt mama bawa jalan.--- minta2 dpt la cuti nnt. 

Buhbye.


1 comment:

  1. cuti sekolah = cuti kenduri kawin
    (tak dapek nak nolong...huhuhu)

    ReplyDelete