Followers

Saturday 9 June 2012

Love, Wedding and Marriage


Yesterday aku sempat layan movie nie kt HBO ker... ker FOX. x kesah la. x tau nk layan citer apa, so nie kes 'tertgk' le nie. Pelakon utama Mandy Moore dan Kellan Lutz --- mamat nie yg jd abg edward dlm movie twilight. 


Citer nie mengisahkan Ava (Mandy Moore), a marriage counselor, is getting married to Charlie (Kellan Lutz), after being inspired by the 30 year marriage of her parents. Six weeks after her wedding, Ava dan adiknyer Shelby membuat persediaan surprise party 30th wedding anniversary parents diorg tp parents diorg tlh dikejutkan dgn pertengkaran parents diorg. Ibu Ava reveals that her father had an affair 25 years ago, and declares that she wants a divorce.


So bermula episode dimana Ava decides to try and save her parents' marriage. Aku pendek kan citer ekh, so start dr sini la Ava mengabaikan rumahtangga--- suami dia la si Charlie sampai Charlie kecik2 hati dgn Ava sbb mengabaikan dia sbg suami. 

Actually, apa yg membuatkan aku nk sgt share ttg citer nie bkn happily ever after ending story --- mmg ending nyer happily ever after la pon. tp ttg parents diorg yg dh 30 tahun hidup bersama tiba2 hendak divorce, walaupon si suami tlh insaf dan mengakui kesilapnnyer then bagaimana si isteri ingin mengecapi impian yg dipendam sepjg tempoh perkahwinan dan juga mencari teman utk merawat luka yg lara. Ada satu scene dimana ibu diorg nie pergi Speed Dating Party. She meets many men, but realizes that none can replace her husband. Part nie mmg buat aku terfikir sejenak.... uolls  maybe blh dpt seseorg yg kaya, handsome, educated atau sebalik nyer tp ia x kan sama dgn apa yg kita ada dlm gengaman sekarang.

Aku amat bersyukur jumpa hubby aku yg amat understanding --- cemburu kuat gak. tp tandanyer sayang. huhuhu.. bertolak ansur, sgt membantu aku especially dlm kerja harian dirumah dan he's a family man. Walaupun, ada kekurangan nyer tp kami sebenarnyer saling melengkapi kekurangan antara satu. --- ceewahh. Ini lah yg dikatakan Jodoh. Allah maha Mengetahui. Mudah-mudahan, jodoh aku berkekalan hingga akhir hayat. Amin.

Erm... aku ada jumpa a quote. I really like this quote coz ia kene wiff me + hubby.---jgn jeles .hehehe...


Photo



Buhbye.

No comments:

Post a Comment