Followers

Wednesday 6 June 2012

Technical Report Writing

Lama nyer x update blog. rasanyer last week hanya satu entry jer kot. Ishh..ishh... cik pinky nie... x patut... x patut. Erm.... apa yg tlh aku harungi last week. what's my activities for past whole week..? sampai nk update pon x sempat. 

Monday? ... like always, Monday Blues. huhuhu.. xde la. Biasa la. Hari Isnin, tue la smua nk update kerja last week dan plan kerja utk seminggu. Tuesday? dh mula start bzz...like i said, i'm supporting other program sementara engineer baru nk masuk end of this month--- like an ages aku nk menanti. Then,on Wednesday & Thursday aku ada in house training. Yeay... finally dpt gak melupakan hal2 keje japs.

Aku training 'Technical Report Writing' dr Iknowledge dan trainer nyer adalah Mr. Punithan. Training nie bukan nyer nk ajar mcm mana nk tulis report mcm masa skolah dulu tp cara menulis report dgn cara 'Writepro'. apa tu 'Writepro'? Mcm biasa la, aku mane ler gheti nk terang kt org. erm... tp dgn adanye writepro nie, sesuatu technical report itu mudah difahami, accessible, relevant and help applying the info easily.

- Workbook -



- Yg kt depan tu la Mr. Punithan. -

Dgn Writepro, kita di ajar utk menulis report dgn betul --- bukan syok sendiri ye. So, bila aku attended this training, baru la aku tau yg slama nie aku tulis report byk yg syok sendiri. Sbb apa aku kata begitu, sbb kita tulis sesuatu kepada seseorg kadang2 terlalu berbunga2 ayat dan panjang2 mcm xde noktah. Konon ayat kita la yg paling high standard dan bagus tp si pembaca x paham. Tp dgn writepro, semua kene straight to the point and using a simple words.--- pasni nk update blog guna writepro la. huhuhu.... 

Byk lagi aku nk tulis tp kalu aku tulis sure berjela pjg.--- korng bukan phm. Takpe la. tp mana tau korang nk training nie, bgtau aku. nnt aku bg contact training centre nie. Trainer nyer Mr. Punithan bagus. Teknik dia utk tarik perhatian dan cara pembelajaran nyer x bosan. Aku mmg puas hati dgn training yg diberi.

Okie la. sampai disini saje. Buhbye.

No comments:

Post a Comment